07-04!!!

Nou jah sorry dan?? Ik weet dat dit berichtje even op zich heeft laten wachten maar ja naast school en het feit dat als ik tijd had internet het niet deed kwam het er gewoon even niet van. Maar er is weer genoeg gebeurd lieve mensen. Uiteraard afgelopen vrijdag mijn birthday hier in het op die dag uiteraard bewolkte Barcelona maar laten we zoals altijd weer bij het begin beginnen.
 
Het is namelijk zo dat de afgelopen weken in het teken stonden van een vak in het bijzonder op mijn schooltje. Politicas de noujah nog wat… In ieder geval begint het met Politicas en dat heb ik toch maar weer onthouden. Maar dat vak zou ik dus eigenlijk helemaal niet nemen aangezien ik ook gewoon punten zou krijgen voor de spaans cursus die nu bij de weg afgerond is. Nu kreeg ik het zeer sfeerverlagende nieuws dat ik geen punten krijg voor spaans dus nu moest ik een extra vak er bij kiezen. Ik had gehoord van politicas dus in een vlaag van verstandsverbijstering dat maar gekozen. Foutje… nu moest ik opeens opdrachten gaan maken. En die waren moeilijk!!!!! Dus 10 uur aan een stuk door studeren eindelijk dat ding ingeleverd. Kon thema 2 er direct achter aan… feest :(. Slapen ging daarna inderdaad heel erg makkelijk.
 
En woensdag was het natuurlijk een groot voetbalfeest hier in Barcelona. Barcelona- Benfica stond op het programma en al die koppies in de metro stonden op hartaanval… schitterend om te zien. Dus toen Thijs en ik uit school kwamen om 6 uur dachten we, kom we gaan even sfeer proefen. Bij het stadion aangekomen waren de Benfica supporters nog vol goede moed. Was erg gezellig hoor… dus toen we langs het loket kwamen en we zagen dat er nog kaartjes waren voor die avond… hebben we elkaar even aangekeken… en met de grootste glimlach die menselijk mogelijk is gewoon even 2 kaarten gehaald voor de wedstrijd die avond. Moet ik nog zeggen dat die avond gewoon super vet was of geloven jullie dat wel??
 
In middels stond er ook een pakje uit Nederland op de kast. Met grote letters stond er op dat ik hem pas open mocht maken op mijn verjaardag… thanks familie!!! Na mezelf 3 dagen opgevreten te hebben mocht ik hem donderdag avond om 12 u eindelijk open maken van mezelf. Een beetje suf het stukje van mijn moeder in de kaart voor het laatst bewaard dus dat was even slikken… en toen de kadootjes uit gepakt. Het was zo’n moment waarin tranen en een glimlach de handen in een slaan om uiting te geven aan dat ondefineerbare gevoel dat je wel eens krijgt. Het moment dat de zwaartekracht zijn greep even op je verliest en dat zelfs de aarde even een back spin maakt daarmee de oudste zekerheid de tijd onzeker makend. Op zo’n moment is het mooi dat je ouders je twee simpsons dvd’s hebben gestuurd want mijn hemel wat is dat een verwarrend moment…
 
En toen was het vrijdag ochtend en stond er nog een pakketje op me te wachten. Met nog meer kadootjes!!! Echt super bedankt voor dat alles. Vooral de appel was een succesje :). De lunch met de harde kern was een beetje in het water gevallen maar het drankje op de ramblas ( colatje van 6 euro!! :D) was toch wel gezellig. ‘s Avonds wat mensen uitgenodigd om wat te drinken bij mij thuis. Hier werd gehoor aangegeven door verschillende mensen met verschillende flessen alcohol waardoor ik een tafel vol had met vodka, malibu, home made caipirinha, gold strike en een verdwaalde fles wijn. Wat natuurlijk niet op is gekomen want zoveel drank gaat er niet doorheen in 2 uurtjes bij mij. Wat jullie ook maar denken van me!! Drank spelletjes sturen als kadootje… ik dacht dat ik gewoon mijn gebruikelijke boodschap van vrede op aarde probeerde door te geven via mijn berichten maar alles wat jullie lezen is volgens mij ZUIPUUHHH… jammer hoor ;).
 
Maar goed… ik ga me nu opmaken voor semana santa. Zeg maar pasen… alleen dan een week lang. Helemaal prima zeg ik :). Bedankt voor alle krabbels, emails, smsjes, kadootjes, drank, aanwezigheid en gezelligheid!!! Ik ben goed de -tigs in gestuurd jongens… thanks!!!
 
Adios!!
 
Stefan

About stefandutch

I am a wannabee writer like everybody else on this website. However, if you like what I write and you would like me to write some more, please feel free to leave comments and all that good stuff...
This entry was posted in Barcelona, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment