Over toen ik 24 uur wakker was, verhuizen, carnaval en SITGE!!

Zomaar zonder dat ik het wist was het opeens carnaval hier in Barcelona. En aangezien mijn hart toch altijd boven de rivieren zal blijven kloppen viel het een klein beetje te betwijfelen hoe het me ging bevallen. Maar goed… when in Rome toch?? Voor de mensen die die uitdrukking niet kennen… geen probleem, het betekend dat als je er toch bent je maar net zo goed mee kan doen. Had ik dat niet op kunnen schrijven dan?? Zeer zeker maar dat staat niet zo interessant. In ieder geval… Nu is het dus traditie dat op dinsdag avond, gister dus, de laatste dag van carnaval gevierd wordt in………. Sitge!!! En dat is dus een plaatsje net buiten Barcelona. En met net buiten Barcelona bedoel ik veertig minuten met de trein. En met de trein bedoel ik een coupe vol met Barcelonanen ( ik verzin dit ter plekke dat merk je wel toch??) die echt helemaal los gaan. Ik had er direct al zin in.

 

En dan ben je in Sitge en dan zie je gewoon, voor mijn gevoel, miljoenen volwassen mensen in kostuums rondlopen. Mijn masker was een beetje vergeten aangezien dat ding gigantisch warm was, maar dat mocht de pret niet drukken, ik had mijn clownshaar nog. Ik vond het namelijk wel een interessant idee om Frankenstein te combineren met IT. Maar dan met IT met een groene kleurenspoeling in zijn haar. Ik vond m lachen, de anderen ook, dus ik was tevreden. Ow even bij de weg… de anderen waren deze keer: Danielle, Patty, Janine ( ze ging EINDELIJK mee!!), Thijs, Inge en Nienke. In de hoofdstraat werd iedereen een beetje heen en weer geduwd wat op de zenuwen werkte van verschillende mensen in ons reisgezeldschap… die daar weer over klaagden en mij weer op de zenuwen werkten. Nee, het was weer echt gezellig. Ik daarentegen vond het best grappig dat ik gewoon met de massa mee werd geduwd. Nu is de kans dat ik wordt overlopen ook niet zo groot he… maar toch. In de hoofdstraat zaten ook de clubs en de bars enzo. En aangezien het een beetje koud was, een feit dat ook door menigeen meermalen werd verkondigd… ik weet nog steeds niet waarom, ik bedoel, ik wist het al, en veel warmer werd t er niet van, zijn we daar maar naar binnen geschuiveld.  Ik weet trouwens niet wanneer ik antiklagen ben geworden maar als je carnaval vierd in f*cking Sitge in plaats van Den Bosch, of waar ze dat schitterende stukje cultuur dan maar tentoon spreiden, dan mag je je toch in je handjes knijpen. Of t nou 10 of 20 graden is. Das mijn persoonlijke mening.

 

Om vier uur vonden we het, samen met een paar duizend anderen, tijd om weer op huis aan te gaan. Aangezien ik me dinsdag namelijk had verslapen vond ik het nodig om mezelf te straffen met de regel dat ik vandaag hoe dan ook wel ging. En aangezien dit bericht van de universiteit komt kan je wel zeggen dat ik me er ook echt aan heb gehouden. Picant detail d´r in gooien?? Ik heb nog steeds niet geslapen. Voor het geval dat er geen tijd bij staat… geloof t wel maar whatever… tis nu tien over half 12 en ik moet zo naar huis om te verhuizen!! Arme ik.. en vanavond nog t Nederlands elftal kijken in Bar Amsterdam… wat een kutleven. Maar ik ben natuurlijk wel een bikkel dus ik sla me er moedig door heen. Ik weet niet hoe t met de anderen zit maar ik vind dit alleen maar cool. Nog een paar uurtjes en dan zit ik aan de 24 uur wakker. Stoer?? Ik heb t me al eerder af gevraagd maar waarom in hemelsnaam kan ik mijn ritme niet vinden??!!

 

Misschien trouwens dat mijn inschrijven bij de sportschool mij wat aan een ritme kan helpen. Als ik dat nou gewoon op gezette tijden ga doen heb ik in ieder geval iets vasts… toch?? Anyway aangezien Operation Hot Summer zo´n beetje hoog in t vaandel staat hier heb ik me ook maar weer aangepast. In ieder geval heb ik nu enorme spierpijn van de iets te enthousiaste eerste training. Maar ja ik kon er ook niets aan doen. Ik had 5 maanden niet gesport ofzo!! Dan is t moeilijk om te stoppen voordat je echt helemaal kapot bent. Echt dat ik hier nog rechtop zit is echt een godswonder. Waarschijnlijk omdat mijn spieren zo verkrampt zijn dat ik niet meer gestrekt kan. We zien het straks wel bij de siesta.

 

Over siesta gesproken, ik ga maar eens op huis aan. Moet van kamer wisselen. Gelukkig niet meer naar een ander gebouw maar alleen maar een verdieping hoger. Dus dat is tassen in de lift en klaar. Ik zeg prima.

 

Ik hoop dat dit bericht ergens op sloeg… anders moet je er maar bij denken dat ik niet heb geslapen. Er zijn trouwens foto´s gemaakt gister. Misschien komen die nog wel op de site. Dus blijven checken mensen!!

 

Adios,

 

Stefan

 

 

BTW: Het is mogelijk om berichtjes ( comments/ opmerkingen) te zetten bij mijn berichten. Misschien een leuk idee?? Ga maar doen!! Is leuk man!! 

 

THANKS!!!  

 

p.s: Uiteraard deed deze site weer moeilijk dus het bericht heeft enige vertraging opgelopen. Maar hier is ie dan eindelijk. Ik heb trouwens gezien dat deze site al 400x (!!) bezocht is… wow!! Echt cool mensen!!

 

About stefandutch

I am a wannabee writer like everybody else on this website. However, if you like what I write and you would like me to write some more, please feel free to leave comments and all that good stuff...
This entry was posted in Barcelona, Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Over toen ik 24 uur wakker was, verhuizen, carnaval en SITGE!!

  1. Myrte says:

    Hey! Ik moet steeds zo lachen om hoe je je gebeurtenissen verwoord! Hoeveel dagen/maanden heb je er nu opzitten? Ja er posten wel weinig mensen een reactie voor je, vandaar dat ik er eentje neerzet! Wij hebben sneeuw trouwens, alles is wit.. Ik hou er niet zo van, doe mij maar de zon! Ben benieuwd naar jou foto\’s! Kus

  2. Annika says:

    Heey broertje!! Ik zal wel even een berichtje zetten hoor op je space! 😛 Natuurlijk lees ik al je verhalen hier, maar ook via msn, dus dan krijg je ook berichtjes van me he?!:P
    Nou, nog heel veel plezier daar!! en ik heb het al eerder gezegd, maar je moet er echt over na gaan denken om colmn-schrijver te worden!! Het is echt leuk om te lezen allemaal! Liefs je kleine volwassen zusje 😀

  3. Annika says:

    heeey broertje! Ik zal ook ff een berichtje voor je achterlaten, ook al spreek ik je natuurlijk ook gewoon op msn! hehe…maare, nog heel veel plezier daar!! en ik heb het al eerder gezegd maar ik vind echt dat je erover na moet denken om colmn-schrijver te worden, want het is echt leuk om te lezen allemaal!! Veel liefs je kleine volwassen zusje…:D

  4. Annika says:

    haha, nu staan er 2 bijna dezelfde berichtjes van mij op! dat komt omdat de computer bij het eerste berichtje zei dat het niet mogelijk was om het te publiceren!!:O
    Maja…nu is het iig duidelijk 😛 kuss

Leave a comment